Thursday 10 September 2009

Pierwsze głosowanie nad zmianami technicznymi w NASK zakończone

Miło mi poinformować, że zakończyło się pierwsze głosowanie nad nowymi funkcjami w systemie Registry. Pytania i wyniki ankiety znajdują się tutaj.

Jak widać, nowy sposób uzyskiwania opini naszych Partnerów się sprawdził. Głosowała duża grupa Partnerów, a zdania przy niektórych pytaniach były rozbieżne, co świadczy o tym, że głosowanie jest dobrym pomysłem, pozwalającym zrozumieć faktyczne potrzeby większości. Do liczenia głosów została wybrana metoda pierwiastkowa, zgodnie z oczekiwaniami większości Partnerów.

Mam nadzieję, że uda nam się utrzymać w przyszłości zarówno podejście do decydowania o zmianach, jakim jest głosowanie, oraz to, że wyniki głosowania są jawne. Dostaliśmy już bowiem protest od jednego Partnera, który oczywiście jest... przeciwny jawności.

Z mojego punktu widzenia brak jawności byłby problemem, bo dzięki jawności nie pojawią się ewentualne zarzuty np. o preferowaniu jakiegoś Partnera przez NASK. Będę wdzięczny za Wasze opinie, czy warto nadal utrzymywać jawność wyników głosowania.

Ja natomiast mam nadzieję, że będziemy dalej organizowali ankiety/głosowania oraz to, że ankiety będą jawne.