W dniu 15 lutego 2010 system rejestracji domen w NASK miał problemy z obsługą zapytań od klientów. Problemy systemu "Registry" skutkowały m.in. utrudnieniem bądź uniemożliwieniem rejestracji domen przez klientów naszych Partnerów. Jest mi bardzo przykro z powodu zaistniałej awarii systemu i zapewniam, że dokonujemy wszelkich działań aby ustalić i wyeliminować
przyczynę problemów.
Jednocześnie pragnę zapewnić, że działanie systemu
DNS odbywało się bez jakichkolwiek zakłóceń.
Po wprowadzeniu limitów oraz przywróceniu wersji poprzedniej
system działa stabilnie, niemniej jednak monitorujemy stale jego funkcjonowanie aby podjąć natychmiastową reakcję gdyby pojawiły się dalsze problemy.
Jednocześnie nasz zespół analizuje zaistniałą w dniu wczorajszym sytuację aby wyeliminować
źródło problemu. Na chwilę obecną nie mamy 100% pewności co do przyczyny problemów.
Obecnie analizujemy dwie potencjalne przyczyny:
- Nieuprawnione działanie jednego z Partnerów które zapoczątkowało problemy w systemie.
- Wczesniejszy upgrade naszego systemu (w nocy z 14 na 15 lutego).
Być może dwa powyższe czynniki wspólnie zapoczątkowały problemy, które spowodowały niedostępność systemu dla naszych klientów. To jest przedmiotem naszej troski i postaram się aby sprawa została wyjaśniona oraz aby zostały wprowadzone takie mechanizmy, które zabezpieczą nasz system przed dalszymi podobnymi awariami.
Warto jeszcze raz powiedzieć, że serwery DNS NASKu działały bez zastrzeżeń, i możemy być pewni poprawności odpowiedzi od Name Serwerów domeny .PL, http://dns.pl/map.html
ReplyDelete"Nieuprawnione" - ciekawe co to znaczy, w końcu partnerzy mają narzucone limity i nie są w stanie ich obejść.
ReplyDeletePewnie winne jest 2).
Limity tak ale na ilość komend... a problemem nie jest ilość ale ich powiedzmy "zawartość merytoryczna"...
ReplyDeleteDługo sprawa jest analizowana - czyli wpadka własna ? ;)
ReplyDelete