Information Security, Data-Centers, Disaster Recovery and Business Continuity (DR/BC), Counter-terrorism and Protection of Critical Infrastructure, Cloud Services, Telecommunications Consultancy, Software Development.
Wednesday, 23 December 2009
Wszystkiego najlepszego!
Chciałbym złożyć Państwu najlepsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i życzyć pomyślnego, obfitego w domeny roku 2010.
Sobie życzę, abyśmy przekroczyli w 2010 roku 2.000.000 domen.
To ja też życzę minimum 2 milionów domen i przynajmniej 20 milionów na koncie.. A co! Będzie na premie dla pracowników NASK za wzorowo wykonywaną pracę. Wesołych Świąt!
Zycze Ci zeby do domen nie podchodzic z kalkulatorem ale z glowa i poczytac troche o krzywej lafera i punkcie nasycenia (zamiast podatkow uzyj cen domen).
I nie cwanikuj tym ze masz ten stolek, bo jutro mozesz nie miec..
życzę nam wszystkim, aby polskie społeczeństwo uświadomiło sobie wartość płynącą z posiadania dobrej domeny
Przedstawicielom NASK oraz rejestratorom (partnerom NASK), aby potrafili dostrzeć potrzeby Klientów i optymalnie dopasować dla obu stron, swoją ofertę.
Odniesienie do krzywej Laffera nie ma sensu bo sie odnosi podatków i jest wyznaczana doświadczalnie. Zreszta nia ma sie ona w żaden sposób do cen domen.
Daniel, pracownicy NASK nie mają premii od sprzedaży domen. Ale dzięki za życzenia :)
Anonymous: Krzywa Laffera, jak już ktoś zauważył nie ma nic do cen domen tylko do podatków. Widziałem już krzywe cena/przychód dla innych rejestrów i mogę zapewnić, że nie pasują one do ani do Laffera ani do żadnego innego znanego (mnie) modelu. Popyt jest uzależniony od wielu czynników, zazwyczaj niezależnych od rejestru... Największe znaczenie ma według moich obserwacji polityka rejestru i jego otwartość.
Jeden z rejestrów zrobił analizę ilość domen/wartość indeksu giełdowego. I okazało się że korelacja pomiędzy tymi czynnikami jest najsilniejsza. Cena, zasady, penetracja broadbandu itd. nie miały wpływu na popyt...
Po komentarzu odnośnie cen, wpis powinien zaczynać się "Chciałbym złożyć kolegom z Nasku ...", Nask nie chce dostrzec swoich prawdziwych klientów, abonentów domen, tylko stara się od nich wyciągać kasę, wynika to z pozycji monopolistycznej jaką otrzymał Nask,
A ja życzę nam, żebyśmy wreszcie mieli domeny .pl za 10 zł netto rocznie!
ReplyDeleteJak by to powiedzieć Michał... moje życzenie się może spełni w 2010, a Twoje to raczej nie ;)
ReplyDeleteBajabongo i do przodu
ReplyDeleteJak nie bedzie domen pl po 10zł, to i nie bedzie 2 mln zł domen w 2 roku Panie Andrzeju
ReplyDeleteTo ja też życzę minimum 2 milionów domen i przynajmniej 20 milionów na koncie.. A co! Będzie na premie dla pracowników NASK za wzorowo wykonywaną pracę.
ReplyDeleteWesołych Świąt!
Zycze Ci zeby do domen nie podchodzic z kalkulatorem ale z glowa i poczytac troche o krzywej lafera i punkcie nasycenia (zamiast podatkow uzyj cen domen).
ReplyDeleteI nie cwanikuj tym ze masz ten stolek, bo jutro mozesz nie miec..
życzę nam wszystkim, aby polskie społeczeństwo uświadomiło sobie wartość płynącą z posiadania dobrej domeny
ReplyDeletePrzedstawicielom NASK oraz rejestratorom (partnerom NASK), aby potrafili dostrzeć potrzeby Klientów i optymalnie dopasować dla obu stron, swoją ofertę.
Antoni
Odniesienie do krzywej Laffera nie ma sensu bo sie odnosi podatków i jest wyznaczana doświadczalnie. Zreszta nia ma sie ona w żaden sposób do cen domen.
ReplyDeleteDaniel, pracownicy NASK nie mają premii od sprzedaży domen. Ale dzięki za życzenia :)
ReplyDeleteAnonymous: Krzywa Laffera, jak już ktoś zauważył nie ma nic do cen domen tylko do podatków. Widziałem już krzywe cena/przychód dla innych rejestrów i mogę zapewnić, że nie pasują one do ani do Laffera ani do żadnego innego znanego (mnie) modelu. Popyt jest uzależniony od wielu czynników, zazwyczaj niezależnych od rejestru... Największe znaczenie ma według moich obserwacji polityka rejestru i jego otwartość.
Jeden z rejestrów zrobił analizę ilość domen/wartość indeksu giełdowego. I okazało się że korelacja pomiędzy tymi czynnikami jest najsilniejsza. Cena, zasady, penetracja broadbandu itd. nie miały wpływu na popyt...
@Andrzej - a szkoda, bo gdyby pracownicy NASK mieli premie od ilości domen, wtedy ceny odnowień .pl by spadły :)
ReplyDeletePo komentarzu odnośnie cen, wpis powinien zaczynać się "Chciałbym złożyć kolegom z Nasku ...", Nask nie chce dostrzec swoich prawdziwych klientów, abonentów domen, tylko stara się od nich wyciągać kasę, wynika to z pozycji monopolistycznej jaką otrzymał Nask,
ReplyDeleteale można powiedzieć jedno: jest to nieuczciwe